Faktura fortepianowa Beethovena
Poniatowska Irena
Wydawca:
DOSTĘPNOŚĆ:
Magazyn główny:
5 egz. w magazynieWysyłamy w ciągu 24h. Produkt dostępny w magazynie
Zawsze bezpłatny odbiór w Cafe NOWA Księgarnia (realizacja do 5 dni)
Książka Faktura fortepianowa Beethovena po raz pierwszy ukazała się nakładem PWN w roku 1972. Przygotowywane aktualnie, drugie wydanie zostało poszerzone o aneks pt. Beethoven – Chopin. Podobieństwa w fakturze fortepianowej.
Książka obejmuje siedem rozdziałów: I. Zagadnienia metodologiczne, II. Geneza faktury fortepianowej, III. Recepcja osiemnastowiecznych środków fakturalnych w bońskim okresie twórczości Beethovena (do 1792 r.), IV. Pierwsze przejawy indywidualizacji faktury fortepianowej w wiedeńskim okresie twórczości Beethovena (do 1800 r.), V. Symfonizacja faktury fortepianowej w środkowym okresie twórczości Beethovena (1800-1815), VI. Nowe rozwiązania fakturalne i wyrazowe w ostatnim okresie twórczości Beethovena (po 1815 r.), VII. Znaczenie faktury fortepianowej Beethovena dla muzyki XIX w.
Od czasu pierwszego wydania książki, nikt w Polsce nie zgłębiał tej tematyki. Książka stanowi niewątpliwie cenne źródło wiedzy muzykologicznej i będzie przydatna zarówno studentom muzykologii i akademii muzycznych, jak też melomanom. „Wielkość” Beethovena doceniał sam Chopin, który po wysłuchaniu Tria fortepianowego B-dur op. 97 (tzw. „Arcyksiążęcego”) tego kompozytora, w liście do Tytusa Woyciechowskiego w 1829 r., napisał: „coś podobnie wielkiego dawno nie słyszałem, tam Beethoven szydzi z całego świata”.
Książka obejmuje siedem rozdziałów: I. Zagadnienia metodologiczne, II. Geneza faktury fortepianowej, III. Recepcja osiemnastowiecznych środków fakturalnych w bońskim okresie twórczości Beethovena (do 1792 r.), IV. Pierwsze przejawy indywidualizacji faktury fortepianowej w wiedeńskim okresie twórczości Beethovena (do 1800 r.), V. Symfonizacja faktury fortepianowej w środkowym okresie twórczości Beethovena (1800-1815), VI. Nowe rozwiązania fakturalne i wyrazowe w ostatnim okresie twórczości Beethovena (po 1815 r.), VII. Znaczenie faktury fortepianowej Beethovena dla muzyki XIX w.
Od czasu pierwszego wydania książki, nikt w Polsce nie zgłębiał tej tematyki. Książka stanowi niewątpliwie cenne źródło wiedzy muzykologicznej i będzie przydatna zarówno studentom muzykologii i akademii muzycznych, jak też melomanom. „Wielkość” Beethovena doceniał sam Chopin, który po wysłuchaniu Tria fortepianowego B-dur op. 97 (tzw. „Arcyksiążęcego”) tego kompozytora, w liście do Tytusa Woyciechowskiego w 1829 r., napisał: „coś podobnie wielkiego dawno nie słyszałem, tam Beethoven szydzi z całego świata”.
Cena: 40.00 zł
38.00 zł
Książka
Dostawa
- Odbiór osobisty w Cafe NOWA Księgarnia (os. Zgody 7, 31-949 Kraków) 0.00 zł
- Paczkomaty InPost 18.00 zł
- Kurier DPD/ FedEx/ InPost 24.00 zł
- Poczta Polska 19.00 zł
- Orlen Paczka 18.00 zł
- Poczta Polska - odbiór w punkcie 17.00 zł
Odbiór osobisty
Cafe NOWA Księgarnia
os. Zgody 7 lok. 11, Kraków
+48 577 946 397 poniedziałek - niedziela od 10.00 do 19.00
Opis produktu
- Autor
- Poniatowska Irena
- Język
- polski
- Wydawnictwo
- Narodowy Instytut Fryderyka Chopina
- ISBN
- 9788361142911
- Rok wydania
- 2013
- Liczba stron
- 289
- Oprawa
- Miękka
- Format
- 17.4x24.8
- Ciężar
- 0.66 kg
- Typ publikacji
- Książka
Recenzje
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
Zapytaj o produkt